Bij de groepstrainingen die ik verzorg voor zowel leidinggevenden, als medewerkers, ligt in het merendeel van de gevallen het accent op het versterken van communicatieve vaardigheden, gesprekstechnieken en/of de onderlinge samenwerking. Door actuele praktijkvoorbeelden en werksituaties vanuit de groep te koppelen aan concrete en praktisch toepasbare modellen, kan men deze vervolgens direct oefenen. Soms onderling, maar vaak ook met behulp van een professionele trainingsacteur. Vooraf ga ik uiteraard eerst met u in gesprek over aanleiding en doelstelling van een gewenste training.
Voorbeelden
- Basisgesprekstechnieken en vaardigheden afgestemd op de doelgroep; klantgerichtheid, commerciële vaardigheden, feedback geven, adviesvaardigheden, het voeren van een slecht nieuwsgesprek
- Het voeren van functioneringsgesprekken/ontwikkelgesprekken (zowel voor medewerkers, als voor leidinggevenden)
- Werken met competenties; de zin en onzin, wat heb ik er nu concreet aan als medewerker, of als leidinggevende
- Leiding geven als professional; liefst coachend, soms instruerend, soms corrigerend
- Communicatiestijlen; wat is uw natuurlijke stijl en hoe vergroot u uw communicatieve wendbaarheid en beïnvloedende kracht
- Teambuilding; voor teamontwikkeling en het verbeteren van de onderlinge samenwerking
- Testdiagnostiek voor HR-professionals